Model 3 Performance Highland a fost amânat
Modelul 3 Performance nu a fost lansat odată cu prezentarea versiunii Highland. Acesta este un indiciu că noul Performance este semnificativ diferit față de versiunile Standard și Long Range. Se pare că Tesla are nevoie de ceva mai mult timp pentru a testa modificările aduse noului Performance. Asta sugerează diferențe semnificative față de versiunile deja prezentate.
La momentul lansării, în 2018, Model 3 Performance avea performanțe de super-car la un preț care rivaliza cu mașinile clasice pe combustie. Pe lângă accelerația 0-100 km/h în doar 3,4 secunde, Model 3 Performance avea și opțiunea “Track Mode”. În modul de circuit poți ajusta distribuția puterii între puntea spate și puntea față, poți modifica nivelul de asistență al sistemelor de siguranță și se activează un sistem avansat de telemetrie. Toate aceste opțiuni au făcut din Model 3 Performance o mașină unică.

Concurența se apropie
În ultimii 2 ani, au început să apară mașini electrice cu performanțe similare, care accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde:
KIA EV6 GT – 3,5 sec
Ford Mustang Mach-e GT – 3,7 sec
MG4 XPOWER – 3,8 sec
BMW i4 – 3,9 sec
Chiar dacă aceste mașini sunt din categorii diferite, ca dimensiuni și preț, sunt apropiate de Model 3 Performance în privința accelerației. În fiecare zi vedem știri despre noi mașini electrice cu performanțe din ce în ce mai bune, care se apropie de Model 3 Performance.
Tesla nu poate lansa un Performance pentru „locul 2”, trebuie să fie cea mai rapidă mașină și cu performanțe deosebite pe circuit.
Care ar putea fi diferențele?
Tesla trebuie să răspundă la aceste mișcări ale concurenței și vom încerca să anticipăm care vor fi modificările față de versiunea Long Range.
- Motor nou. Pentru performanțe mai bune putem presupune că Tesla va folosi noile motoare care sunt deja folosite pe Model S/X Plaid. Asta ar însemna că pe lângă o accelerație mai buna de la 0 la 100km/h vom vedea o îmbunătățire semnificativă și pentru accelerația de la 100 la 200 km/h.
- Suspensie sport. Dacă la versiunile standard și long range, Tesla a ales să modifice suspensia pentru a face mașinile mai confortabile, este de așteptat ca la Performance suspensia sa fie mult mai sportivă, chiar orientată către mașinile pentru circuit.
- Frâne pentru circuit. Cu siguranță va avea frâne mai bune ca să poată opri o mașină care va fi mai puternică. Nu este exclus să vedem și un pachet opțional cu frâne, jante și anvelope de competiție (Track Package).
- Diferențe de design. Ne putem aștepta la mici diferențe de design sau mai bine spus la elemente care să accentueze performanța acestei versiuni.
Cât de rapidă va fi?
Accelerația noului Model 3 „Plaid” va trebui să fie sub 3 secunde de la 0-100 km/h.
Până la finalul acestui an vom mai avea timp pentru speculații. Un lucru este cert, așteptările de la noua versiune Performance sunt foarte mari.